Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

söndag 11 november 2012

Beach House på Astra Kulturhaus


Igår var jag och såg drömpopbandet Beach HouseAstra Kulturhaus i Friedrichshain. Det var en bra konsert med ett engagerat band! Baltimoreduon, bestående av Victoria Legrand (sång och keyboard) och Alex Scally (gitarr och sång), var förstärkta med Daniel Franz på trummor, som gav ljudbilden ytterligare en dimension.



De spelade totalt sjutton låtar varav femton var från de två senaste skivorna, nio från Bloom som kom i våras och sex från Teen Dream från 2010. Bland höjdpunkterna fanns fantastiska Take Care och 10 Mile Stereo men allra bäst var Myth från nya skivan. Det enda jag kan klaga på var att volymen var lite för hög (vuxenpoäng, tack)... Legrand har en ganska gäll röst och ljudbilden i bandets musik är överlag väldigt ljus, så åtminstone mina öron hade mått bra av en lite lägre nivå!



Förband var Holy Other, ett enmansambientband (finns det ordet?) från Manchester. Jag missade början, men av det jag hörde lät det intressant, bortsett från att det bitvis var alldeles för mycket bas! Han var dock inte särskilt social... Han var helt inne i sin musik och sa inte ett ord – inte ens när han lämnade scenen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar